۲۴ تیر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۴
کد خبر: 761143

 (بام مشهد) با ارتفاع هزار و ۵۰۹ متر از سطح دریا، یکی از مرتفع‌ترین کوه‌ها در ارتفاعات جنوبی مشهد است که به دلیل همجواری با شهر، شاید بهترین مکان برای فرار از شلوغی و خستگی شهرنشینی باشد.

هرچند مسیر قدیمی صعود به این قله از انتهای بولوار هفت‌تیر مشهد آغاز می‌شود، اما با ساخت پارک خورشید در انتهای بولوار هاشمیه مسیر کوتاه‌تری برای رسیدن به این قله به وجود آمده است.

مسیر دیگری نیز از انتهای بولوار شهید صیاد شیرازی وجود دارد که مورد اقبال بیشتر خانواده‌های مشهدی قرار گرفته، به‌ویژه در روزهای تعطیل می‌توان افراد بسیاری که برای فرار از شلوغی و آلودگی فضای شهری، به طبیعت این منطقه پناه آورده‌اند را مشاهده کرد.در این مسیر علاوه بر آنکه می‌توان منظره زیبایی از شهر مشهد را از بلندای ارتفاعات به تماشا نشست، سرسبزی طبیعت و وجود چندین دره و چشمه‌های آب گوارا، عامل مهمی است که به‌دور از هیاهوی انسان و ماشین، خستگی زندگی شهری را از تن می‌زداید.

دره طوطی، دره و چشمه معین، چشمه لوخی و چند چشمه و دره دیگر در اطراف قله زو وجود دارد که می‌تواند محل مناسبی برای پیاده‌روی، کوهنوردی، پیک‌نیک و خلاصه گذران یک روز خاطره‌انگیز برای شما باشد. شب‌های این منطقه هم زیبا و دیدنی است و خنکای هوا حتی در گرم‌ترین روزهای تابستان، منظره بی‌نظیر شب مشهد، در کنار هیجان رانندگی در جاده پرپیچ‌وخم آن، شبی به‌یادماندنی را برایتان خواهد ساخت.

در این منطقه سرویس بهداشتی عمومی و چندین سکوی بتنی در حاشیه جاده و لابه‌لای درختان، برای استراحت پیش‌بینی شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.